luni, 18 decembrie 2006

Despre parasute si strugurii cei acrii;despre ochelarii de cal si Radio Shantz FM

:)
Un zambet la toata lumea, pentru ca am auzit ca asta face bine si la ten si la starea de spirit.

Astazi mi-a propus sa va scriu despre parasute si strugurii cei acrii, despre ochelarii de cal si despre Radio Shantz FM. Bineineles, ca in spiritul Craciunului care e atat de aproape si in spiritul postului care il precede. Sper insa ca nu imi voi fi "gatat" pana acum resursele de umor cu care am fost dotat de mama natura.

Data trecuta am zis cate ceva despre pro-activi si re-activi. Nu am epuizat subiectul si tocmai de aceea mi-am zis sa mai zic cate ceva despre diferentele alea atat de mari dintre ei.

Nu o sa fac pe filosoful, dar in viata e ca atunci cand faci parasutism. Nu poti sa te avanti sa sari in abis fara sa ai macar o parasuta. Numai ca in viata de zi cu zi parasuta este mintea. Esti sigur ca functioneaza doar atunci cand e deschisa. :) Nu-i asa? Sa fie asta una din micile mari diferente dintre pro-activi si re-activi? Posibil...si cu siguranta nu e singura deosebire.

La ce ne foloseste o minte deschisa? In primul rand ne ajuta sa punem intrebari pertinente, la care sa si gasim raspunsuri pertinente. Nu iti cere nimeni sa reinventezi roata sau sa re-proiectezi Piramidele egiptene. E suficient daca iti asumi responsabilitatea propriei tale vieti si daca iti proiectezi si apoi urmezi cu sfintenie lista obiectivelor pe care vrei sa le atingi in viata asta. Dar pentru asta trebuie sa ai o minte deschisa tuturor provocarilor. Si nu sunt putine ...pe cuvant!

Aproape toata lumea stie expresia "Numai cine nu risca nu castiga", dar prea putini sunt dispusi sa riste. Pro-activii o fac in cunostinta de cauza. Si atunci nu mai vorbim de riscuri ci de posibilitati si rezultate. Re-activii sunt mai ciudosi, iar daca nu ajung la rezultatele pro-activilor se amagesc singuri ca "si asa strugurii erau acrii". :) Chiar asa? Poate asa se vede prin ochelarii de cal. Ai nevoie de o minte deschisa (ca o parasuta) ca sa vezi, sa simti si sa gusti acei struguri atat de "acrii". Cine isi asuma placerea de a gusta din ei? In nici un caz unul care nu poate ajunge pana la ei.
...Si totusi ..ce le ramane de facut celor care nu ajung la strugurii de mai sus? Probabil ca se pot angaja ca redactori la RadioShantz FM , la sectia de mondenitati. Mica barfa tine loc de grupa sanguina iar lamentarile sunt pe post mijloc de comunicare. Toti sunt de vina ca ei sunt nerealizati, toti ceilalti poarta povara esecurilor sale, iar in privinta falimentului financiar e de vina sistemul si oamenii politici. Numai el singur este fara de pata si fara responsabilitate pentru viata lui. Daca vantu'...fenomenul meteorologic, nu biznis-menul ala veros....ii sufla prin buzunare e numai pentru ca nu a stiut cum si cand sa isi puna fermoar la ele si pentru ca niciodata nu a avut timp sa se gandeasca cum sa fie propriul lui stapan.

Chiar sunt curios sa vad cati dintre romani s-ar inscrie la un concurs national de bocitoare si jeluitoare. Ma ingrozeste concurenta ... In privinta calitatii participantilor...nu am emotii..material este bun si mult. Insa eu unul sunt realist si stiu ca nu as avea nici o sansa. Nici nu ma pot inscrie (pentru ca nici macar nu mi-ar fi primita candidatura), d'apoi sa mai si castig. :)

Spor in toate!

Niciun comentariu: